
Un ano máis, dende a Facultade de Belas Artes de Pontevedra conmemoramos o día 8 de marzo con: “8 Mulleres para o 8M”. Este proxecto, que comezou no 2021, continúa a crecer co obxectivo de mapear as diversas propostas que as mulleres artistas achegan á nosa comunidade.
Nesta edición, tanto docentes da facultade como exalumnado e profesoras convidadas aportan as súas recomendacións connosco. Queremos construír unha narrativa colectiva que celebre a diversidade e a creatividade das mulleres artistas.
Cada obra recomendada é unha exploración tanto persoal como universal, desafiando estereotipos e expandindo a nosa apreciación da arte. Desde temas políticos e relixiosos ata cuestións de xénero e influencias culturais, a arte posúe a capacidade de presentar realidades moitas veces ignoradas ou silenciadas: abre as portas a pequenos descubrimentos e pode tornar extraordinario o que ata entón considerabamos trivial.
A artista e doutoranda na facultade Andrea Davila Rubio colabora nesta nova edición de “8 mulleres para o 8M” para falarnos de Rebecca Horn:
Rebecca Horn (1944-2024) foi unha artista alemá recoñecida polas súas performances, nas que fusionaba corpo, movemento e espazo a través de esculturas corporais que desafiaban tabús sociais e nocións tradicionais de xénero, ao tempo que exploraban unha dimensión onírica e sensorial.
En concreto, Andrea Davila interésase pola proposta Cockatoo Mask, sobre a que explica:
“Na performance filmada Cockatoo Mask (1973) e recollida na serie Performances II (1971-1973), unha muller leva unha máscara de plumas brancas que lle oculta o rostro, mentres outra a abre e introduce nela a súa cara, creando un espazo de intimidade compartida. Rebecca Horn describía este xesto como un illamento do exterior que reforzaba a conexión entre ambas. Inspirada na tradición surrealista, a máscara evoca o desexo erótico, desafía tabús sociais e subverte as nocións de xénero, mantendo unha sutil tensión entre tenrura e agresión”.
Seguiremos actualizando este arquivo nos vindeiros meses. Tamén podes seguir as nosas redes sociais para estar ao día das actualizacións!

Comisariada por Sara Donoso, reunirá as creacións de catro egresadas e egresados
A Sala Universitaria Profesor Manuel Moldes inaugura o vindeiro xoves 13 de marzo Bar-Cafetería. Grazas pola súa visita, unha exposición que reúne as obras de Alberto Ardid, Tayone e o colectivo Rapapawn, integrado por Cynthia Alfonso e Óscar Raña, todos eles antigas e antigos estudantes de Belas Artes. Coa tamén egresada da facultade Sara Donoso como comisaria, esta exposición busca ir máis aló, explica, da “mostra artística convencional para converterse nun acto de reflexión sobre a importancia de reabrir” a cafetaría do centro “como punto social e de intercambio de ideas para a facultade”.
Despois de que as diferentes convocatorias para a adxudicación deste servizo quedasen desertas, o espazo que ocupaba a antiga cafetaría foi acondicionado no curso 2022/2023 para converterse na sala O Abrigo, que desde entón vén acollendo un programa de exposicións, protagonizado principalmente polas creacións do alumnado, así como outra serie de actividades do estudantado do centro.

Dous investigadores predoutorais da Facultade de Belas Artes, Carlos Fer e Andrea Davila, son os gañadores do Certame de Residencias Artísticas Novos Valores do Museo de Pontevedra, o que permitiralles desenvolver os seus proxectos artísticos nas estadías que levarán a cabo na Fundación Nicole & Walter Leblanc de Bruxelas e no Centro de Residencias Artísticas Matadero de Madrid. Investigadora do grupo Prace, Davila centrará o seu proxecto na interrelación do corpo humano coa contorna, mentres que Carlos Fer, integrante do grupo dx5, buscar afondar na idea da “antipintura”. As obras xurdidas destas residencias exhibiranse este verán no marco da programación da 32ª edición da Bienal de Pontevedra.
O vicepresidente da Deputación de Pontevedra, Rafael Domínguez, e a directora do Museo, Ángeles Tilve, presentaron este venres o resultado desta convocatoria, resultado da “nova orientación” do certame Novos Valores, que pasa de premiar unha obra a outorgar a oportunidade aos dous artistas que “presentaron o mellor proxecto” de participar nunhas residencias que suporán “unha experiencia vital e artística fundamental”, á vez que sitúanos “na vangarda europea da arte”, salientou Domínguez. O acto contou coa participación por videoconferencia de Luisa Espino, responsable de Matadero, un espazo “dedicado exclusivamente a residencias artísticas” de múltiples disciplinas dependente do Ayuntamiento de Madrid, e de María Inés Rodríguez, directora da Fundación Nicole & Walter Leblanc, que leva a cabo un programa de residencias para que novas e novos artistas acheguen outras miradas ao legado de Walter Leblanc a partir do seu traballo cos arquivos deste artista cinético e conceptual.

Presidenta da asociación de mulleres artistas Blanco, negro y magenta, Concha Mayordomo puxo en marcha no ano 2011 o espazo web Mujeres en el arte, que reúne a día de hoxe máis de 1100 pequenas biografías de artistas de diferentes épocas. Boa parte delas acompañadas de retratos como os 59 que desde este xoves poden verse na sala O Abrigo da Facultade de Belas Artes, nunha exposición que a súa comisaria, a catedrática Yolanda Herranz, presenta como “un interesante encontro interxeracional no que se relacionan artistas mulleres de distintas épocas e contextos, que se irmandan transmitindo ideas e experiencias”.
Retratos de mulleres artistas. Unha serie significativa sostida no tempo poderá visitarse neste espazo ata o 21 de marzo neste espazo expositivo de Belas Artes, xestionado polo colectivo artístico Lupercais. A mostra forma parte á súa vez da programación da vixésimo primeira edición de Ellas Crean, un festival multidisciplinar que desenvolve a súa programación en múltiples puntos de España. A mostra foi inaugurada este xoves por Mayordomo, Herranz e o vicedecano de Cultura, Ignacio Pérez-Jofre, e viuse precedida pola conferencia impartida este mércores na facultade por esta artista e comisaria, que tiña tamén por obxecto reivindicar as numerosas artistas “invisibilizadas” ao longo da historia.
- Responsables das facultades de Belas Artes de España debaten en Pontevedra as principais demandas destes estudos
- A artista internacional Karin Sander reflexiona sobre os seus procesos de traballo na Sala Manuel Moldes
- Belas Artes explora o potencial expresivo da cor negra no Museo de Pontevedra
- Materiais atopados na rúa sitúan o público 'sobre' a obra de arte