Universidad de Vigo Galego | Castellano

Facultad de Bellas Artes de Pontevedra, Universidad de Vigo

Facultade de
BELAS ARTES
 
Ofertas de titulacións
 
Estudantes
 
Mediateca
 
Sistema de garantía de calidade
 
 
 
 
Facultade de Belas Artes de Pontevedra.
R/ Maestranza, 2
36002 Pontevedra

sdfba@uvigo.es
986 80 18 00



Mar Rodríguez Caldas
Profesor Contratada Doutora
Departamento de Pintura


Contacto
marcaldas@uvigo.es


Titorías
Despacho: 204
Horario: mércores 15.30 h a 21.30 h 


Docencia

Grao en Belas Artes
Arte e contemporaneidade
Técnicas fotográficas
Traballo Fin de Grao

Mestrado en Arte Contemporánea. Creación e Investigación
Perspectivas actuais


Xestión
Coordinadora da materia Técnicas fotográficas


Investigación
Grupo de investigación: PE4 Imaxe e contextos
Liñas de investigación:
  • Estudos sobre a produción cultural. Análise da evolución e o estado actual do campo da arte en Galicia. Políticas culturais aplicadas en Galicia.
  • Situacións das artistas no campo da arte. Análise do contexto galego. Estratexias para o densenvolvemento da produción e da difusión do traballo das artistas
Nº de sexenios: 2


CV abreviado
Doutora pola Universidade de Vigo, con premio extraordinario pola súa tese “El valor y el significado de los productos culturales. Desplazamientos y fricciones en las transacciones artísticas contemporénas” (Univ. de Vigo ed., 2007). Formou parte do Comité Científico do I Congreso de Género, Museo y Arte (2013). Desde 2012 é membro da Sección de Creación e Artes Visuais Contemporáneas do Consello da Cultura Galega.

As súas investigacións céntranse na representación da diferencia e na micro-historia, nas desigualdades e intercambios asimétricos entre os xéneros e entre as culturas, así como na análise das políticas culturales e o funcionamento da estrutura artística desde unha perspectiva sociolóxica.

Realizou exposicións individuais como “Pegadas do desassossego” (Casa Fernando Pessoa, Lisboa, 2011); “O museo no cárcere. A linguaxe secreta dos obxectos” (Centro Penitenciario do Pereiro de Aguiar / Museo Etnolóxico Ribadavia, Ourense, 2009-2010); “Mar Caldas” (MACUF, A Coruña, 2002); “Momentáneas (II)” (Galería SCQ, Santiago de Compostela, 2000); “Para vocês” (Museu de Arte de Santa Catarina, Brasil, 1996); ou “Os meus 30” (IV Fotobienal de Vigo, 1994).

Participou en numerosas exposicións colectivas, entre outras da última década: “Os anos  circulares. Últimas tendencias da figuración en Galicia 1994-2013” (itinerancia en Galicia, 2013-2014); “Genealogías Feministas en el Arte Español, 1960-2010” (MUSAC, León, 2012); “Region 0. The Latino Videoart Festival of New York” (itinerancia internacional entre 2011 e 2012); “Mobile Projection Unit” (Luggage Store Gallery, San Francisco, 2011); “Videoart Festival 100 kubik” (itinerancia en Alemania entre 2010 e 2011); BAC! 11.0. Festival Internacional de Arte Contemporáneo de Barcelona (Arts Santa Mònica, Barcelona, 2010); “Miradas de Hoy” (Instituto Cervantes, Varsovia, 2008); “Marxes e Mapas. A creación de xénero en Galicia” (Auditorio de Galicia, Santiago de Compostela, 2008); “Frammenti del Tutto” (itinerancia en Europa entre 2006 e 2008); “Arte no parque” (CGAC, Santiago de Compostela, 2006); ou “O feito fotográfico” (MARCO, Vigo / Centro Portugués de Fotografia CEF, Porto, 2004-2005).

Con ampla experiencia en xestión cultural, foi comisaria de 17 exposicións, entre 2011 e 2014 dirixiu a Sala X, Sala de Exposicións do Campus de Pontevedra, e, desde 2011, co-comisaría ARTISTAS. Proxecto de visibilización das obras das alumnas da Facultade de Belas Artes da Universidade de Vigo.

Autora de numerosos ensaios e conferencias como “Generar conciencia y empoderamiento en el área del arte” (Conferencia Internacional Equality, Instituto Tecnológico de Costa Rica, San José, 2014); “Las estudiantes de Bellas Artes ante el campo del arte. Estado de la cuestión y acciones para lograr un cambio necesario” (en I Congreso de investigadores en arte. El arte necesario. La investigación artística en un contexto de crisis, ANIAV- DEFORMA ed., Valencia, 2014); “Novas creadoras, novos valores” (Centro de Documentación e Recursos Feministas, Vigo, 2013); “Visibilización das artistas. Unha ponte entre a universidade e o eido profesional ” (en II Xornada de Innovación en Xénero. Docencia e Investigación, Unidade de Igualdade ed., Vigo, 2013);  “Memorias y otros micro-relatos” (en Revista Estúdio nº 6, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes ed., Lisboa, 2012); “Notas sobre la crisis del arte” (en En estado crítico. Sobre políticas y economías del Arte en el eje noroeste, María Marco Covelo ed., Pontevedra, 2010); “Delante y detrás de la cámara. Las estrategias de Jo Spence y Cindy Sherman” (en Revista Estúdio nº 2, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes ed., Lisboa, 2010); “Portugal-España. La difusión del arte contemporáneo” (en Revista Quintana nº 9, Universidade de Santiago de Compostela ed., 2010); “O retrato fotográfico popular” (en Revista Tempos Novos, nº 135, Atlántica ed., Santiago de Compostela, 2008); “De la sala de cine a la sala de museo. Motivos y efectos del cambio del contexto de exhibición y recepción del producto fílmico” (en Metodologías de análisis del film, Edipo ed., Madrid, 2007); “El efecto de la mirada artística” (Jornadas por el 20 aniversario de la Fototeca de Cuba, La Habana, 2006); “As fotografías. Aparentemente tan lexibles” (en Outono Fotográfico, Xunta de Galicia ed., Ourense, 2005); ou “El efecto de la mirada artística sobre la fotografía. Cambios de funciones y desplazamientos del significado y del valor” (en El análisis de la imagen fotográfica, Universitat Jaume I ed., Castellón de la Plana, 2005).